Grada-in-Afrika.reismee.nl

Mijn andere wereld ...

Een ander werelddeel, een andere wereld. Het is elke keer weer een lichte schok om in een koude, wat over-georganiseerde, maar toch ook wel heel duidelijke wereld in het vliegtuig te stappen en in een warme, chaotische soms volstrekt irrationele wereld uit te stappen. Verwachtingen doen er hier niet toe, iets plannen overbodig. Alles verloopt namelijk anders, hoeveel scenario’s je ook van te voren bedenkt.

Maar het gekke is… I love it!

Het zit ons mee. Ondanks dat het vliegtuig vanuit Nairobi naar Mombasa iets te laat vertrekt, zijn de tassen en koffers allemaal redelijk snel opgehaald. De vaste chauffeur van KidsCare, Alunda, staat al te wachten met zijn enorme Toyota Landcruiser en als de (echt belachelijke hoeveelheid – waarover later) bagage is ingeladen, start het laatste deel van de reis. Het uit mijn herinnering chaotische verkeer in Mombasa komt ‘s nachts tot rust en de ferry staat al te wachten. Ik dommel regelmatig in, en schrik alleen wakker als er een paar enorme kuilen in de weg niet ontweken kunnen worden.

Midden in de nacht komen we aan in Mshiu en worden we welkom geheten bij KidsCare door Fridah (manager Housekeeping/Farm) en Emanuel (de nachtbewaker). De generator is speciaal voor ons nog even aangezet en de plafondventilator verplaatst een klein beetje hitte door mijn kamer. Het zweet gutst me van het lijf, maar ach… dat hoort erbij. Als de generator wordt uitgezet, word ik even wakker van de stilte en de intens warme en zwarte nacht … oh ja, ik ben in mijn andere wereld.

Met een warme groet,

Grada

Reacties

Reacties

Annelies

Ben benieuwd naar die belachelijke hoeveelheid bagage!

Marleen

Fijn dat je happy bent in 'je andere wereld'. Alles goed verlopen. Benieuwd naar je volgende verhaal.

Ina Winter

Geniet in de warme andere wereld Grada!
En ook gefeliciteerd met je verjaardag nog :-).

Sylvia Helder

Lieve Grada, heeel veel plezier en geniet! En uiteraard nog van harte met je verjaardag. Veel liefs, Syl x

Frum

Tof hoor! Ik ga je volgen!!! Van harte heppie birthday! xx

Ad Meeuwsen

Fijn dat je een goede reis hebt gehad; wachtte al op je eerste teken van je afrikaans leven. Het is je weer gelukt me nieuwsgierig te maken.....Geniet maar eerst van je andere wereld en VIER JE VERJAARDAG !! Gefeliciteerd !! en als je dan toch op dat feestje bent VIER JE LEVEN

Hanneke

Lieve Grada, geniet en vier het leven!
Zal blijven uitkijken naar je verhalen, omdat je altijd de juiste sfeer weet te beschrijven en wat er toe doet en wat niet.
Heerlijk om je weer te kunnen "volgen".
Ik proost op jou vandaag!!!dikke zoen!!

Stijna

Wat heerlijk om weer is een verhaal van je te lezen! Super fijn om weer even weg te dromen! Ik wens je een fijne en inspirerende tijd toe! ???? Stijna

Nicolette

Ha Grada, geniet van al het moois daar en proost op je verjaardag en het leven!

lfs Nicolette

Henny

Ik volg je weer graag. Heel benieuwd naar je verhalen. Veel, heel veel plezier gewenst.

Linda

Grada, wat heerlijk dat je weer in een groot avontuur zit!! Geniet ervan, ik geniet met je verhalen mee hoor... Hier in het kouder wordende nederland????????!! Heel veel succes met alles!! Liefs Linda romeijn

zoraïda

À la votre!
Veel plezier en ook nog wat schrijven en foto's maken????.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood